اخبار و مقالات

دزدگیر خانه

دزدگیر خانه

دزدگیر خانه

دزدگیر خانه، تجهیزی امنیتی است که براساس سنسورهای داخلی خود از ورود افراد ناشناس به حریم شخصی خانه شما جلوگیری می کند. این وسیله بر اساس اطلاعات از پیش تعیین شده، حریم امنیتی شما را مشخص می کند و هرگونه ورود بدون مجوز و مشکوک را به محدوده منزلتان از طرق مختلف مانند آژیر، تلفن، آلارم و… اطلاع رسانی می کند.

نحوه ی مطلع شدن از ورود دزد ها به کمک دزدگیر خانه

  • آژیر

هشدار به وسیله آژیر جزء قدیمی ترین انواع دزدگیر است.

  • تلفن خط ثابت

در این نوع دزدگیرها علاوه بر سیستم آژیر با شماره تلفن هایی که از پیش ذخیره شده است تماس گرفته می شود و افراد را از بروز خطر احتمالی مطلع می سازند.

  • پیامک توسط دزدگیر خانه

این نوع از دزدگیرها به کمک سیم کارتی که داخل سیستم آن ها تعبیه شده است، در زمان خطر به شماره های از پیش وارد شده پیامک می فرستند.

  • ضبط تصویر

دزدگیرهایی که امکان ضبط فیلم و عکس دارند، تصاویری از سارقین و افراد مشکوک در اختیار شما می گذارند تا در صورت نیاز به پلیس تحویل دهید.

دزدگیر خانه

دزدگیر خانه

  • اطلاع دادن به کلانتری

تنظیمات برخی از دزدگیرها به صورتی است که در هنگام بروز خطر، با پلیس نیز تماس گرفته و کلانتری محل را از سرقت احتمالی باخبر می کنند.

پنل مرکزی دزدگیر خانه چیست؟

یکی از تجهیزات اصلی دزدگیر خانه، پنل مرکزی است که لقب قلب دزدگیر را دارد. ذاین قسمت داخل جعبه ای سربسته قرار دارد، به منبع تغذیه متصل است و از بردهای الکتریکی بسیاری تشکیل شده است که وظیفه کنترل فرمان به قسمت های مختلف دزدگیر را دارند.

صفحه کلید دزدگیر خانه چیست؟

صفحه کلید که معمولا روی دیوار متصل است، به منظور وارد کردن تنظیمات موردنظر به دزدگیر استفاده می شود. البته برخی از صفحه کلید ها صفحه نمایشگر دارند و انجام تنظیمات را آسان می کنند.

دزدگیر خانه

دزدگیر خانه

نوع های مختلف سنسور های دزدگیر خانه

  1. حرکتی

انواعی مانند راداری، چشمی و (Passive infrared) PIR دارند که نسبت به حرکت حساس هستند.

  1. آهنربایی

معمولا در قسمت های ورودی، خروجی و در کنار پنجره ها نصب می شوند و از روی باز و بسته شدن درب آهنی، اعلام خطر می کنند.

  1. لیزری

مانند سنسورهای حرکتی هستند؛ با این تفاوت که از طریق مادون قرمز حرکت اجسام موجود در اطراف خود را تشخیص می دهند.

  1. مایکروویو

زمانی فعال می شوند که اختلاف انرژی و گرما در اطراف خود حس کنند.

  1. صوتی

با توجه به طول موج صداهای دریافتی کار می کنند و قادر هستند هرگونه صدایی را بشنوند و از این طریق سیستم هشداردهنده را فعال کنند.

دزدگیر خانه

دزدگیر خانه

 انواع دزدگیر خانه

  • بی سیم

این نوع دزدگیرها از حسگرهای دارای باتری استفاده می کنند که با استفاده از سیگنال های رادیویی به پنل کنترل متصل می شوند. از آنجایی که هیچ سیم و کابلی در اطراف این دستگاه نیست، این آلارم ها زیباتر به نظر می رسند و معمولاً نصب آن ها آسان تر است؛ به گونه ای که کاربر می تواند خود اقدام به نصب آن کند. حذف یا انتقال این دزدگیرها در زمان تعویض خانه هم بسیار آسان تر از نسخه های سیمی است. با این حال باتری تمام قطعات دزدگیرهای بی سیم مانند کنترل پنل و همه سنسورها باید به طور دوره ای تعویض شوند.

  • سیمی

برای کار کردن به سیم هایی نیاز دارند که به هر یک از سنسورها و دستگاه ها متصل شوند. بنابراین نصب چالش برانگیز تری دارند. در صورت انتخاب دزدگیرهای سیمی باید هزینه اضافی قابل پرداخت به یک متخصص برای نصب دزدگیر را نیز در نظر بگیرید.

انواع دزد گیر خانه از لحاظ تکنولوژی ساخت

  • دزدگیرهای شماره گیر یا تماس گیرنده
  • زنگ هشدار
  • سیستم های امنیتی خانه هوشمند
  • سیستم هشدار نفوذ

آژیر خطر دزدگیر خانه چگونه کار می کند؟

نظارت بر نقاط احتمالی ورود و نفوذ با سنسورهایی که با یک کنترل پنل ارتباط برقرار می‌کنند و انتقال سیگنال هشدار هنگام تشخیص نفوذ غیرقانونی، این مفهوم اساسی تئوری سیستم‌های دزدگیر است. سنسورها به طور معمول در درها و پنجره‌ها نصب می‌شوند که در معرض نفوذهای بالقوه قرار دارند یا مکان‌هایی هستند که به راحتی قابل دسترسی هستند. این سنسورها از محافظ نامرئی تشکیل می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *