اخبار و مقالات

ادوات بی سیم دزدگیر

ادوات بی سیم دزدگیر

ادوات بی سیم دزدگیر

ادوات بی سیم دزدگیر، قابلیت های بسیار بالایی دارد، اجزای این پک این محصول، پنل مرکزی دزدگیر اماکن،  منبع تغذیه پنل دزدگیر، دو عدد ریموت، پیزو الکتریک، یک عدد چشم الکترنیک، یک عدد مگنت دزدگیر، پایه های نگهدارنده و کابل تلفن می باشد.

سنسور بی سیم دزدگیر

دزدگیر با سنسور بی سیم یک دستگاه امنیتی است که با استفاده از سنسور های بیسیم و یک مرکز کنترل، محافظت از منازل، ادارات و فضاهای داخلی را افزایش می دهد. در این روش، سنسورها بر روی درب ها، پنجره ها و سایر نقاط ورودی و خروجی از منزل نصب می شوند. سیگنال هایی که توسط سنسورها دریافت می شوند، به طور بی سیم به مرکز کنترل ارسال می شوند و در صورت شناسایی حرکت یا ورود غیرمجاز، دستگاه فوراً به کمک یکی از وسایل آوار و حفاظتی اعلام خطر می کند.

مزیت این نوع دزدگیر این است که نیازی به نصب سیم های پیچیده و دردسر ساز نیست، به علاوه این که ابزاری مطمئن و کارآمد برای محافظت از خانه و محیط کار شما است.

سنسورهای بیسیم به راحتی نصب می شوند و به سیستم ارتباطی بی سیم وصل می شوند. چندین نوع سنسور بیسیم موجود است، مانند سنسور درب (مگنت بیسیم)/ پنجره، سنسور حرکت، سنسور دود و سایر سنسورهایی که قادر به تشخیص حرکت و پیشرفت دوستانه از منطقه احیا شده اند.

ادوات بی <yoastmark class=

بی سیم دزدگیر

دزدگیر بی سیم چیست؟

دزدگیر وایرلس به دزدگیر اطلاق می شود که سنسور های دزدگیر به صورت بدون سیم با آن در ارتباط خواهند بود این سنسور ها میتوانند چشم بیسیم دزدگیر و یا مگنت بیسیم و یا دتکتور دود بیسیم جهت اعلام حریق و یا دیگر سنسور های بی سیم خواهد بود.

ادوات بی <yoastmark class=

بی سیم دزدگیر

ویژگی های دزدگیر

اولین ویژگی بهترین دزدگیر وایرلس باید ویژگی پایداری بالای آن باشد،دزدگیر باید در مقابل نوسانات ولـتاژ مقاوم باشد ،نسبت به نویز های محیطی که احتمال دارد توسط دیگر دستگاه های بیسیم تولید شوند حفاظت شده باشد تا خطایی رخ ندهد.

دومین ویژگی دزدگیر خوب داشتن زون های زیاد و تفکیک پذیر است،مخصوصا در زمان استفاده از تعداد زیادی سنسور بیسیم ،در صورتی که دستگاه دزدگیر بیسیم یکی دزدگیر ۴ زون ساده باشد ،ایراد یابی و خطایابی دستگاه بسیار سخت خواهد شد و عملا نا ممکن خواهد بود.

سومین ویژگی مهم یک دزدگیر خوب

یک دزدگیر اماکن که لقب بهترین را بخواهد با خود به یدک بکشد باید بتواند اتمام باطری سنسور ها را اعلام کند،چون سنسور های بییسم معمولا از باطری داخلی بهره میبرند پس زمانی که باطری آنها رو به اتمام باشد باید کاربر را از این خطر که سنسور ها باطری خالی کنند را آگاه کند.

چهارمین ویژگی بهترین دزدگیر بیسیم

از طیف وسیعی از سنسور بی سیم پشتیبانی کند،برایم مثال باید آن برند دارای چشم بیسیم،دتکتور دود بیسیم،آژیر بی سیم،مگنت بیسیم،برخی از برند ها دارای سنسور نیستند و از سنسور های موجود در بازار برای آنها استفاده میشود که ممکن است به دلیل ناسازگاری کامل مشکلاتی را در آینده به وجود بیاورند.

پس به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از سنسور های دیگر برند های بیسیم بر روی دزدگیر اماکن پیشنهاد نمیشود.

ادوات بی <yoastmark class=

بی سیم دزدگیر

پنجمین ویژگی بهترین دزدگیر بیسیم

دزدگیر خوب باید دارای پشتیبانی فنی و گارانتی معتبر باشد ،دزدگیری که پشتیبانی نداشته باشد عملا قابل استفاده نخواهد بود،ممکن است کاربر بخاطر یک مشکل بسیار ساده اما آزار دهنده در صورت نبود پشتیبانی فنی خوب مجبور به تعویض دستگاه شود و ضرر زیادی را متحمل شود.

مزایای دزدگیر اماکن بی سیم

●نصب آسان

 سیم کشی نیاز ندارد. به همین دلیل در زمان نصب نیازی به کابل کشی، ترانک، پنهان کردن کابل ها و… نمی باشد.ولی نصب دزدگیرهای سیمی این گونه نبوده و به حداقل یک روز، زمان نیاز است.

●خطای پایین و امنیت بالا

 از مزایا و ویژگی های خوب این نوع محصول ، خطای پایین آن می باشد. زیرا دزدگیر بی سیم از فرکانس ۴۳۳ استفاده می کند و همین سبب پایین بودن درصد خطای آن می شود.همچنین تنها مسدود کردن سیگنال که فقط افراد خبره و ماهر قادر به انجام آن هستند، میتواند امنیت دزدگیرهای بی سیم را کاهش دهد و به جز آن، هیچ چیز توانایی کاهش دادن امنیت این نوع دزدگیرها را ندارد.درحالیکه در دزدگیرهای سیمی امکان وجود خطراتی مانند موش خوردگی، قطعی سیم و… وجود دارد.

●کنترل از راه دور

شما فقط با داشتن یک سیمکارت به اینترنت متصل شده و با تلفن همراه یا رایانه خود، تصاویر ضبط شده را مشاهده می کنید.درنتیجه نیازی نیست که در خانه باشید و در هر جای جهان که باشید، میتوانید رفت و آمدها را کنترل نمایید.

●ظاهر زیبا

داشتن ظاهری زیبا می باشد. در دزدگیرهای سیمی، سیم کشی ها داخل ترانک و داکت قرار گرفته و دور در و پنجره ها چرخانده می شود. درنتیجه نمای زیبایی ندارد.ولی دزدگیر اماکن بی سیم، کوچک بوده و ظاهر بسیار شیکی دارد.

●جابجایی راحت

 موقع تعویض دکوراسیون، تغییر منزل و محل کار، به راحتی جدا می شود.

●قابلیت شناسایی حیوانات

این نوع محصول، توانایی تشخیص حرکت حیوانات از فاصله ۲۰ متری را دارد.

ادوات بی <yoastmark class=

بی سیم دزدگیر

معایب ادوات بی سیم دزدگیر اماکن

●یکی از معایب این محصول ، هزینه آن می باشد. این نوع دزدگیر، قیمت بالاتری از دزدگیر سیمی داشته و همین امر، سبب مردد شدن افراد در خرید آنها می شود.
ولی به طور کلی، دزدگیرهای دارای هزینه های جانبی و نگهداری بالاتری هستند و درنتیجه خرید این محصول، به صرفه تر می باشد.
●دزدگیر بی سیم برای اماکن شلوغ، مناسب نمی باشد و توصیه می کنیم که برای این اماکن از دزدگیرهای سیمی استفاده کنید. زیرا در زمان زیاد شدن تعداد چشم ها، مصرف باتری دزدگیر بی سیم نیز افزایش می یابد. درنتیجه، علاوه بر کاهش دقت دزدگیر، طول عمر باتری آن نیز کاهش می یابد.
●در صورت وجود احتمالات خراب شدن بخش رادیویی، ایجاد اختلالات فرکانسی، قطع شدن اینترنت محل، کاهش سرعت آن، دزدگیر بی سیم کافی نبوده و دزدگیر سیمی گزینه مناسبی می باشد.
●در زمان نصب چشمی دزدگیر بی سیم، باید بسیار دقت کنید‌. حواستان باشد آن را در کنج نصب نکرده و از قرار گرفتن چشمی ها در کنار وسایل گرمایشی یا مقابل نور خورشید خودداری کنید.
پس به طور کلی، نصب چشمی بی سیم دشوار است.

اجزا و قطعات تشکیل دهنده دزدگیر اماکن

●برد اصلی دستگاه مرکزی

 این برد دارای بخش های مختلفی است که موجب پشتیبانی از تجهیزات جانبی با سیم و بی سیم می شود. این بخش، شامل زون هایی می باشد که سبب بخش بندی سیستم می شود.

●چشمی حرکتی و حرارتی

 این نوع چشمی با تشخیص حرکت اجسام یا تشخیص حرارت و گرما، فرمان هشدار به آژیر ارسال می کنند.پس در مقایسه با سایر تجهیزات دزدگیر اماکن، چشمی ها دارای نقش مهم تری هستند.

●مگنت دزدگیر اماکن

کارکرد مگنت مانند آهنربا بوده و از دو قسمت اصلی برد و آهنربا، تشکیل یافته است. مگنت ها قابلیت وصل شدن به درب های ورودی، خروجی و پنجره ها را دارند.

●بلندگو

در دزدگیرهای اماکن، بلندگوهای بوقی قدرتمند به کار برده می شود که باید در یک جعبه فلزی و بیرون ساختمان و همچنین در یک مکان بلند و به دور از دسترس، قرار داده شوند.

ادوات بی <yoastmark class=

بی سیم دزدگیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *